Késik, Késik.....Törölve - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esther Meer - WaarBenJij.nu Késik, Késik.....Törölve - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Esther Meer - WaarBenJij.nu

Késik, Késik.....Törölve

Door: esthervdm

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 December 2010 | Hongarije, Boedapest

ja ja, nog steeds vanuit boedapest. Gister om 14u van huis vertrokken met onze mega koffers, was al aardig een gezeul. Komen we op het vliegveld aan, staat aangegeven dat de verwachte vertrektijd 19.20 is (ipv van 17.05), naja oké is niet anders. Dus wij wachten wachten wachten, tussentijds worden er wat vluchten naar duitsland geannuleerd. Maar goed die van ons stond er nog op. Om 18.50 staat er gate open op het bord, dus wat kan er nog mis gaan. Wij naar de gate, geen beweging in de lijn..de bus staat al klaar, het vliegtuig staat al klaar en dan....om 19.10 geannuleerd (törölve). Je wordt verzocht alsnog met de bus te gaan, naar de aankomstkant van het vliegveld om je koffer op te halen en het vliegveld af te kunnen. Moesten we naar een balie om erachter te komen wat onze opties te zijn, maar goed welke balie dus. Uiteindelijk gevonden, het grote aantal nederlanders maakt het toch wel weer iets makkelijker. Maar goed het blijft hongarije, dus na 1,5uur in de rij te hebben gestaan...dinsdagochtend om 6u nieuwe poging. Tijdens die 1,5uur wat heen en weer gebel met jori om erachter te komen wat de opties zijn. De vlucht van vanochtend 6u, was ondertussen al 200euro (normaal nog geen 40)...maar om dat nou uit te geven voordat je weet wat je opties zijn. Om 10u 's avonds eindelijk weer thuis, aardig gaar en teleurgesteld. Dus zouden jullie vannacht en morgenochtend allemaal voor me willen duimen, dat het niet gaat sneeuwen/ijzel of aanverwanten in Budapest én Eindhoven???!!

Afgelopen week mn eindtentamens gehad, heb van 4 van de 5 cijfers al terug en heb ze sowieso alle 5 gehaald! Speciaal voor ome Martien, hier komt het:
Change Management (master vak):
- participatie 9% (vd 10)
- Mid Term Exam 22,5% (vd 25)
- Case studie opdrachten 29% (vd 30)
- Final Exam 29,5% (vd 35)
Totaal 90%, dus een A.

Global Strategy and Competitiveness (master vak):
- group projects (case studies en presentaties) 39% (vd 42)
- participatie 15% (vd 18 )
- Final Exam 39% (vd 40)
Totaal 93%, dus een A.

Project Management (master vak):
- Mid Term Exam 17% (vd 25)
- 10 opdrachten 37% (vd 40)
- participatie 6% (vd 10)
- Final Exam 19% (vd 25)
Dus 79%, dus een C.

International Debate (bachelor vak):
- Resoluties 100%
- Participatie 80%
Dus 90%, dus een A.

Personality Types and Team Dynamics (bachelor vak):
- opdrachten 20% (vd 20)
- groepsopdracht 14,4% (vd 15)
- Mid Term Exam 19,1% (vd 22,5)
- Participatie 20% (vd 20)
- Final Exam nog onbekend
Maar al 73,5% behaald.

Iedereen een hele fijne kerst en oud& nieuw gewenst. Hopelijk ben ik ook thuis met kerst!!

• 20 December 2010 - 13:00

Lisette:

Supergoeie cijfers zeg! Goed gedaan! :D Ik ga heeel hard voor je duimen dat je vliegtuig morgen wèl gaat! Kus!

• 20 December 2010 - 13:17

Merel:

Heee Esther,
    Wat een domper gister zeg!! Gelukkig hadden we twee afspraken gemaakt en zie ik je vrijdag alsnog. Ik zal voor je duimen vandaag dat je vliegtuig morgen wel weg kan...
    Super goed van je cijfers, gefeliciteerd!!
    Tot gauw :) xxx

• 20 December 2010 - 15:25

Tante Corrie:

Hoi Esther, ik hoop voor je dat het morgen allemaal meezit met vliegen en thuiskomen wij zullen aan je denken en succes ermee, en je studie dat gaat goed hé fantastisch!!!!!
    Lieve groetjes van ons.

• 20 December 2010 - 15:45

Opa EnOma:

Fijn dat jouw examen zo succesvol is.
    maar wat een pech op dat vliegveld
    hopelijk gaat het de volgende maal beter.wij duimen voor je.en gauw tot
    ziens. opa/oma.

• 20 December 2010 - 19:50

Ome Martien:

super goede cijfers maar wat een gedoe om hier naar toe te komen, balen zeg. ik zou alvast maar gaan wandelen hebben wij ook vrijdagavond gedaan (naar gouda naar deschouwburg). Alleen buda naar woerden is geloof ik wel wat verder.

• 20 December 2010 - 20:46

Willem En Ria:

We duimen voor je en hopen dat je een goede maar ook een veilige vlucht kan kijgen en we zien je snel.
    Jori heeft vandaag Nick en Sonja geholpen zodat de dag voor hem snel voorbij is en hij staat klaar om je op te halen.
    Gr Willem en Ria

• 15 Januari 2011 - 18:51

Marco Van Berlo:

Heej Esther!

Allereerst nog de beste wensen voor 2011! Heb je een leuke oud op nieuw gehad? Ik wel, ben in Nijmegen bij Piecken geweest. Eén groot feest :)!
    Eindelijk heb ik eens al je verhalen door kunnen lezen. Wat heb jij veel gedaan zeg! Echt super gaaf. Grappig om te zien dat je redelijk gemakkelijk naar steden als Bratislava en Krakau kunt gaan. Ik ben afgelopen zomer in Krakau geweest... Mooie stad he! En Auschwitz is inderaad echt indrukwekkend, als je ziet hoe groot het terrein (vooral Birkenau) was en hoe geraffineerd die Duitsers te werk gingen... Echt productiewerk, ongelofelijk.
    Ook goed om te horen dat je je tentamens gehaald hebt. En die cijfers zijn echt dik in orde, doe je goed! Zo heb je wel echt alles uit een paar maanden buitenland gehaald: goede cijfers, leuke uitstapjes, nieuwe vrienden, etc. Hoe lang duurt je avontuur in Hongarije (en omstreken ;)) nog? Je moet als je terug bent in Nijmegen maar eens op de Synergykamer langskomen voor een kopje koffie (er is tegenwoordig Douwe Egberts koffie, die is stukken beter dan de koffie die er eerst was!). Geniet er nog van in Budapest, veel succes en veel plezier!!
    Groetjes Marco

PS. De foto's die op je mijnalbum staan zijn mooi :)!

• 24 Januari 2011 - 13:52

Barry Reurings:

Hallo Esther,
    Het zal even wennen zijn, ander eten, andere prijzen maar wij wensen je bij deze:

welkom weer in Nederland.

Groetjes,

George en Barry